WebNews.cz - počítače, komunikace, mobily, internet, finance

Mapa serveru | Administrace

Jak vám může pomoci email marketing?

Michal Terč - Profil - 09.03.2013
Někdy před rokem a půl se na českém internetu začalo výrazněji mluvit a psát o email marketingu... což byl pojem, který do té doby u nás nebyl moc známý a znalo ho pouze pár zasvěcených marketérů a podnikatelů.

Co si vlastně pod email marketingem představit? Co tím email marketingem je a co už není? Většina webů, e-shopů, podnikatelů a firem si bohužel pod email marketingem stále představuje způsob, kdy své zákazníky a potencionální klienty zahrnou pouze virtuálními letáky s akčními slevami a nabídkami.

Také možná znáte ten pohled na přeplněnou poštovní schránku, ze které se sypou tuny reklamních tiskovin. Samé zbytečné letáky a propagační blbosti. Stejně to dnes vypadá s emailovou schránkou většiny z nás, do které nám chodí nevyžádaná reklamní sdělení z různých stran… od firem a podnikatelů, kteří si na email marketing pouze hrají, ale jeho principy vůbec nepochopili.

Ve srovnání s tím, jeden z podnikatelů David Kirš, známý průkopník email marketingu u nás, ve svém kurzu EmailAcademy prosazuje zajímavější a lepší přístup: “Nejdříve se snaž pomáhat a potom teprve prodávat.” V principu jde o to, že firma nejdříve získaným kontaktům poskytuje hodnotné informace, nové poznatky a zkrátka předává takové zajímavosti z oboru, které mají pro jeho klienty nějakou přidanou hodnotu.

Tím se snaží budovat důvěru, vztah a získat v očích svých klientů tzv. “status experta”. S tímto přístupem jsou poté potencionální klienti mnohem připravenější a “dychtivější” od nich nakupovat. A je to samozřejmé. Každý z nás nevěří ihned cizímu člověku a snaží se nejdříve o něm informovat, než mu začne trochu důvěřovat. Prodej a marketing je postaven na velmi podobných principech.

Email marketing ve zkratce:

  • nejdříve je potřeba na stránkách upoutat zajímavým obsahem, který motivuje návštěvníky k tomu, aby zanechali na sebe kontaktní email, na který chtějí dostávat informace a další novinky
  • tento zanechaný kontakt je zpracován speciálním softwarem pro email marketing, který jej zařadí do databáze kontaktů, kde se s ním dále pracuje
  • podnikatel nebo firma pro klienta generuje zajímavý obsah, který mu zašle občas na email (např. novou studii, zajímavý článek nebo video… cokoliv pro klienta přínosného)
  • díky moderním technologiím lze dokonce tento proces i chytře zautomatizovat
  • následně se mezi klientem a obchodníkem vytváří jakési pouto, které pak obchodník může využít v případě zajímavé nabídky pro klienta a klient je většinou ochotnější nakupovat

Pokud se email marketing dělá správně, tak jeho výsledkem jsou loajální zákazníci, kteří s radostí očekávají další zprávy nebo emaily a v důsledku toho pak také rádi nakupují. Oproti klasickým emailovým newsletterům je toto velká pozitivní změna. Firma Jena nábytek a.s. například během jednoho roku rozšířila svou databázi kontaktů z 380 na 16 000… a to vše díky použití chytrého email marketingu.

Největším expertem na email marketing u nás v poslední době je již zmiňovaný David Kirš, který výše uvedené principy učí již ve třetím ročníku svého oblíbeného kurzu Email Academy Premium, který startuje již za pár dní a je dokonce částečně zdarma.

eap-b-468x60-gif-256.gif

Tisk článku - Poslat článek - (1602 zobrazení)
Redakce | | | ISSN 1213-9335 | © 2005 Developed by terc.cz